「myoko tech」
3 different riders lined up for Team IMEZI at Gran Fondo Myoko:
グランフォンド妙高のチームIMEZIには3人のライダータイプが並びました:
・A, a lightweight climber (TZK)
・B, a MTB / CX skillful rider(TNG)
・C, a TT / roller(ANDY)
Our mission was to take the three segments on the course
私たちのミッションは、コースの3つのセグメントを取ることでした
steel, aluminium, carbon
The bikes were different for each rider:
バイクはライダーごとに違いました:
・A, steel TOYO CX
・B, carbon CANNONDALE CX
・C, aluminium COLNAGO CX
![imeZiのグラベル用ホイール167・GRVディスクブレーキホイールは700cと650bがあります。](https://imezi.jp/wp-content/uploads/2020/10/5E97BDEF-CCA2-4B92-969B-DC0DB7745B75-600x300.jpg)
700 vs. 650b size comparison
The 3 wheels:
A. rindo 650b
B. grv167 650b
C. grv167 700
All 3 riders were on IMEZI wheels to suit their riding style:
3人のライダーのライディングスタイルに合うようにIMEZIホイールx3タイプを使いました
・A, IMEZI rindo 650b
・B, IMEZI grv167 650b
・C, IMEZI grv 167 700
C. IRC Boken tubeless 700, 36mm
The tyres were also different for each rider:
タイヤもライダーごとに違いました
・A, SCHWALBE tubeless 650b, 40mm
・B, CONTINENTAL terra speed tubeless 650b, 40mm
・C, IRC boken tubeless 700, 36mm
![](https://imezi.jp/wp-content/uploads/2020/10/5CE836CE-37F6-4674-9271-FAB3491BEE2F-450x600.jpg)
skillfull riders go lower, 1.8 bar for TNG
Each rider selected a specific tyre pressure based on their weight, their experience and the demands of the 3 offroad segments
3人のライダーは、体重、経験、3つのオフロードセグメントのコンディションを考えて
タイヤプレッシャーを考えました:
・A, front 2 bar / rear 2 bar
・B, front 1.8 bar / rear 1.8 bar
・C, front 2.2 bar / rear 2.4 bar
![](https://imezi.jp/wp-content/uploads/2020/10/5DB3F79E-9110-436B-90FC-04904D52A123-450x600.jpg)
![](https://imezi.jp/wp-content/uploads/2020/10/684B1A1A-85C7-4F58-A147-A483B554BBE7-450x600.jpg)
120ml for each tyre
Each rider went with the tried and tested sealant:
3人のライダーは、今までと同じようタイヤにシーラントを入りました:
・IMEZI sealant fibre type 120mm
![](https://imezi.jp/wp-content/uploads/2020/10/676773AC-B2FE-4834-8A85-BF0A110AC4FD-300x600.jpg)
burning up the gravel, gf myoko imezi tech
>>>So how did the wheels and tyres perform?
>>>では、ホイールとタイヤのパフォーマンスは?
![](https://imezi.jp/wp-content/uploads/2020/10/IMG_20200929_212653-527x600.jpg)
Sector 1, 13km gravel
Sector 1 is where we knew we could make the most difference. 100% gravel. 3:22 faster than 4th place riding a road bike with gravel king tyres.
セクター1はチームで
一番タイムをゲットするチャンスだと思いました
100%グラベルで
4位のグラベルキングタイヤとロードバイクを使っている選手より
3:22速い
![](https://imezi.jp/wp-content/uploads/2020/10/IMG_20200929_212623-460x600.jpg)
Sector 2, 9.5km gravel, 6.8km on road hill climb
Sector 2 is where I thought we may lose time. The 2nd half of the sector was an on road hillclimb. Touch and go, 20 seconds on the 4th place finisher
セクター2の後半はオンロードヒルクライムだったから
チームでタイムロスになるかなと思いました
タッチアンドゴーで、4位より20秒速い
![](https://imezi.jp/wp-content/uploads/2020/10/IMG_20200929_211426-468x600.jpg)
Sector 3, 6km gravel climb, 2km gravel descent, rolling on road
Sector 3 was also half gravel / half on road, but the steep loose gravel climb would make our set up advantageous. 6 minutes on the fourth placed finisher.
セクター3も前半オフロード / 後半オンロードでした
でも前半は急な緩いグラベル登りで
チームでタイムゲットのチャンス
4位のフィニッシャーより6分速い
a triple KOM at the end of Sector 1
>>>So how will the wheels and tyres perform next year?
>>>では、来年のホイールとタイヤのパフォーマンスはどうなるのでしょうか?
Maybe next year’s race will be a 160km race from start to finish?
来年のレースはスタートからフィニッシュまで160kmのレースになるのかな?
a gauge is essential for mixed terrain riding
In this case we will have to adjust our gf myoko imezi tech :
その場合、「myoko tech」がまた変わります:
・higher tyre pressure? higher all the way or adjusting pressure on the go
・slicker tyres? I think the IRC are good for both offroad and onroad
・IMEZI 700 wheels? larger wheels are likely faster over a long endurance event
・タイヤプレッシャーがもっと高い? ずっと高いか、走りながら調整するか?
・スリックータイヤ? IRCはオフロードとオンロードのも良い感じです
・IMEZI700ホイール? 大きなホイールは、長いイベントでもっと速くなるかなと思っています
![](https://imezi.jp/wp-content/uploads/2020/10/FB_IMG_1601196782939-600x338.jpg)
back on top, first race, first win
>>>cyclocross
>>>シクロクロス
in the meantime we turn our attention to cyclocross
wheel, tyre and pressure choice are even more important for cyclocross
これからTeam IMEZIがシクロクロスにロックオンします
シクロクロスではグラベルより
ホイール、タイヤ、タイヤプレイヤーのチョイスは大事だと思います
![imeZiカーボンRINDOホイールは東レカーボンを使用。 フィニッシュは、特別な極上のツイルで、本物のSapimスポークです。 世界一!](https://imezi.jp/wp-content/uploads/2020/10/astuto-adventure-gravel-frameset-gv33-00002-600x401.jpg)
wheels, wheels, wheels
watch this space for continued information on the evolution of team IMEZI!
リザルトとレースレポートはここで書きますので
アップするまでに
楽しんで待ってください!