「top photo: thank you takuya kawasumi」
after riding the japan masters TT in november 2019
I shifted my focus to gravel riding and cyclocross
2019年11月のジャパンマスターズTTの後に
グラベルライディングとシクロクロスにロックオンしています
the equipment has evolved during this short time
機器はこの短い時間の間に進化しました
BIKE: VITUS SUBSTANCE
a new bike
from a size 56 to 58cm
from cyclocross to gravel geometry
bigger tyre clearance too
ニューバイク
サイズは56から58cmまでサイズ
フレームはシクロクロスからグラベルの形状へチェンジ
タイヤクリアランスも大くなりました
GROUPSET: SRAM APEX (brakes and gears), SHIMANO (crank, pedals, chain cassette)
for offroad riding hydraulic disc brakes are essential
a wide gear ratio is also important
40 x 11/42
オフロードには油圧ディスクブレーキが必要です
ワイドギアもあると良い
40 x 11/42
https://www.sram.com/en/sram/road/series/sram-apex-1?filters=&sort=Relevancy&page=1
WHEELS: IMEZI GRV 167
light, strong and with DH swiss hubs
the wide rim is great for offroad
available in 700 and 650b sizes too
I’ve been using these every day off road for more than a year
completely reliable
軽くて丈夫でDHスイスハブ付きのホイールです
ワイドリムはオフロードに良い
700と650bサイズもあります
1年以上オフロードで毎日使っている
完全に信頼できる
TYRES: GRAVEL KING SK 43mm
it’s great to be able to use wider tyres
especially for descending
these tyres have good grip for gravel riding
広いタイヤが使えると良い
いろんなタイヤが使ってみて
グラベルライディングに良いグリップ力があります
https://panaracer.com/en/products/gravel_en/gravelking_en/gravelking-sk-plus-2/
SEALANT: IMEZI FIBER TYPE (120ml)
the sealant saves the day again!
a puncture on a rocky downhill
the sealant fixed the hole with minimal air loss
シーラントはまたレスキューしてくれました!
ロッキーな下りでパンクして
シーラントは最小限の空気損失で穴を固定しました
SAMURAI SWORD / BACON STRIPS: TAPPABUCCO (1.5, 3.5ml)
stored in the bar ends
a hole can be permanently sealed in less than one minute
バーエンドにキープすれば
穴は1分以内に永久に密閉できます
https://e-ftb.co.jp/item/2211/
WEAR: IMEZI TEAM KIT, MET HELMET, SIDI SHOES
I’ve been using Sidi and Met since I started cycling 20 years ago!
If something works, and works well
keep it!
20年前にサイクリングを始めてからSidiとMetを使っています!
良いものが見つければ
リピーターにして
ずっと使いますね!